המשולש להצלחה: כישרון, התמדה וצוות

שלום לכולם,

ראש השנה מתקרב ואיתו הזדמנות נהדרת לעצור לרגע ולבחון את הדרך שעשינו עד כה. זוהי תקופה של התחדשות, של התחלה חדשה, וחשיבה על הכיוונים בהם אנו רוצים להתקדם בשנה הקרובה. כמנהל של גיל גרופ, חברה שעוסקת בתקשורת שיווקית ומדיה, אני פוגש מדי יום אתגרי ניהול, שיווק ופיתוח עסקי, ומבין שבסופו של דבר ההצלחה שלנו נשענת על שלושה עקרונות מפתח: כישרון, התמדה וצוות.

כישרון – האהבה והמחויבות למה שאתה עושה

כישרון הוא לא רק היכולת הטבעית להצטיין בתחום מסוים, אלא גם היכולת להתאהב במה שאתה עושה. אנחנו מבלים שעות רבות מהיום שלנו בעבודה, ואם אנחנו לא מוצאים שם את התשוקה והסיפוק, כנראה שנמצא את עצמנו מתוסכלים ולא באמת מתקדמים. כישרון אמיתי מתפתח רק כאשר ישנו רצון להתפתח כל הזמן, לחקור, לנסות, ללמוד ולשפר.

כל עסק, קטן כגדול, בנוי על בסיס של כישרונות. בין אם מדובר בקופירייטר שמסוגל לנסח מסרים שמדברים אל הלב של הלקוחות, ובין אם מדובר במנהל פרויקטים שיודע לחבר את כל החלקים הנכונים כדי להביא לתוצאה הטובה ביותר, הכישרון הזה הוא המנוע שמניע את הכל קדימה.

בסינגפור, בה אני נמצא כעת, ראיתי איך העיר הזו הפכה מהעיר המתועשת והלא מפותחת שהיא הייתה, לאחת הערים המצליחות ביותר בעולם. איך? בזכות כישרון של אנשים בעלי חזון ברור ומחויבות להצליח, גם בתנאים הקשים ביותר. סינגפור היא דוגמה חיה למה שאפשר להשיג כאשר משלבים כישרון עם חזון.

התמדה – הדרך לבנות חוסן לאורך זמן

התמדה היא הדלק שמניע אותנו גם בימים הקשים יותר, כאשר התוצאות אינן מיידיות והאתגרים נראים בלתי אפשריים. סיפור הצמיחה של הבמבוק הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לכך. במשך שנים רבות, השורשים של עץ הבמבוק מתרחבים באדמה בלי כל סימן חיצוני לצמיחה. ואז, ברגע אחד, תוך מספר שבועות, העץ מתפרץ לגובה עצום. כך גם בעסקים: ישנם רגעים בהם לא רואים את ההתקדמות המיידית, אבל מאחורי הקלעים – העבודה מתבצעת, התשתיות נבנות, ההכנה לקרקע העתידית מתבצעת, ורק לאחר זמן רואים את התוצאות. 

בניית חברה מצליחה לא קורית ביום אחד. זהו תהליך שדורש עבודה יומיומית, השקעה עקבית, וסבלנות רבה. כל קמפיין שאנחנו משיקים בגיל גרופ, כל אסטרטגיה שיווקית שאנחנו מפתחים ללקוחות שלנו, נבנית מתוך התובנה שיצירת תוצאות אמיתיות דורשת התמדה ומחויבות. אנחנו לא מתייאשים אם דברים לא עובדים מיד, אלא לומדים, משפרים וממשיכים קדימה. 

כפי שסיימון סינק כותב במאמריו על ניהול, “הצלחה לא מתרחשת בלילה אחד”. הוא מסביר כי למנהיגים הגדולים באמת יש את היכולת לשמור על כיוון ברור, להתמקד במטרות לטווח הארוך ולהתמיד גם כשהתנאים קשים. זה נכון עבור מנהיגי חברות, וזה נכון גם עבור כל אחד מאיתנו ביום-יום. 

צוות – אי אפשר ללכת רחוק לבד 

ישנו פתגם ידוע: “אם אתה רוצה ללכת מהר, לך לבד. אם אתה רוצה ללכת רחוק, לך יחד.” אין אמת גדולה מזו בעסקים. הצלחה לא נבנית לבד, אלא בעזרת צוות שעובד יחד, שחולק חזון משותף ומבין את המטרות המשותפות. צוות טוב הוא כזה שיודע לתקשר בצורה יעילה, שיש בו אמון הדדי, ושיודע לחגוג את ההצלחות יחד ולהתמודד עם האתגרים יחדיו. בגיל גרופ, אני מתמקד בבניית צוותים שמבינים את המשמעות של עבודה משותפת. אנחנו דואגים שכל אחד מחברי הצוות יידע לא רק מה תפקידו, אלא גם איך הוא משתלב בתמונה הגדולה יותר של המטרות שלנו כעסק. גיוס של אנשים שמתאימים לא רק מקצועית, אלא גם אישית וחזונית, הוא חיוני להצלחה בטווח הארוך. 

בסינגפור ראיתי כיצד הצלחת המדינה מבוססת על הצוות הנכון – ממשל שמקדם יזמות וחדשנות, אזרחים שמאמינים בחזון הלאומי ועובדים קשה כדי להגשים אותו, ומערכת כלכלית וחברתית שמחברת את כל המרכיבים האלה יחד. זוהי תזכורת עוצמתית לכך שצוות מגובש ומחויב יכול לשנות את פני הדברים. וכמובן בל נשכח מעל הכול- סיעתא דשמיא שתלווה אותנו בדרך אל ההצלחה. 

סיכום – הדרך להצלחה ב-2024 

אז מה למדנו מהמשולש הזה? שהצלחה בעסקים, כמו בכל דבר אחר בחיים, דורשת כישרון, התמדה וצוות. כשאנחנו מביאים את הכישרון שלנו לידי ביטוי, מתמידים בו גם כשקשה, ובונים סביבנו צוות חזק שתומך בחזון שלנו – אנחנו בדרך להצלחה. 

בימים אלו, כשאנחנו מתכוננים לשנה החדשה, אני מזמין אתכם לחשוב איך אתם יכולים לשלב את שלושת העקרונות האלה בעסק שלכם. האם יש מקום לשפר את הכישרון שלכם? האם אתם מתמידים בעשייה, גם כשזה לא קל? והכי חשוב – האם הצוות שלכם בנוי נכון כדי לקחת אתכם קדימה בשנה הקרובה? 

מאחל לכולכם שנה טובה, מלאה בהצלחות והישגים,

דוד גלפרין