תו תקן מנהלים: אחריות, חיבור ועתיד משתנה

תו תקן מנהלים: אחריות, חיבור ועתיד משתנה

יום העיון והשקת תו התקן

שותפים לדרך יקרים – עובדים, לקוחות וספקים – החודש עברנו חוויה יוצאת דופן. ביום אחד מצאנו את עצמנו בבוקר בתוך טייסת קרבית של חיל האוויר, ובערב סביב סירים ותבלינים עם שף מוביל.

יום העיון בטייסת היה מרגש ומעורר מחשבה: ראינו מקרוב כיצד צוות טיסה מתפקד תחת לחץ, עם משמעת גבוהה אבל גם אמון מוחלט. בערב, סביב הארוחה המשותפת, הרגשתי את אותה רוח צוות – כולנו יחד, מדברים, צוחקים ולומדים על שיתוף פעולה ויצירתיות. בסיום היום השקנו בהתרגשות את תו התקן למנהלים – “חותמת איכות” חדשה לערכי הניהול שלנו.

ניהול מבוסס שותפות

הערך המרכזי בתו התקן הוא “ניהול מבוסס שותפות” – סגנון ניהול המבוסס על אמון, הקשבה ושיתוף אמיתי, ולא על שליטה. זו דרך חיים יומיומית שכוללת את כולם: מנהלים ועובדים, לקוחות וספקים. כשהלקוח מציב אתגר – אנחנו נכנסים לנעליו ומתאימים פתרון מדויק. מול ספקים – אנו מטפחים מערכות יחסים ארוכות טווח. ובתוך הצוות – כל אחד מרגיש שותף למשימה.

סיפור על בחירה בשותפות

מנהל בכיר וותיק בגיל גרופ התמודד לאחרונה עם אתגר משמעותי. כשעברנו לשיטת חישוב חדשה ומלאה לעלות הלוגיסטיקה, התגלה שעלות המשלוחים גבוהה משמעותית מהאופן הקודם. עבור אותו מנהל המשמעות הייתה ירידה ברווח הפעילות ובתגמול האישי.

הוא הביע חוסר הסכמה והציג נתונים – ובצדק. אבל אחרי שהחברה החליטה פה אחד לעבור לשיטה החדשה, אותו מנהל בחר לקחת אחריות על טובת הקבוצה כולה. הוא שם את האינטרס האישי בצד, הלך לעזור למנהל הלוגיסטיקה, העביר לו מניסיונו, וביחד הם התחילו תהליך של הורדת עלויות ותכנון חכם יותר. התוצאות כבר מתחילות להגיע.

זהו מנהל אמיתי בגיל גרופ: מי שבוחר בשיתוף פעולה, באחריות ובאחדות, ומעדיף להיות חלק מהפתרון. זה ה-DNA שתו התקן נועד לבטא.

מחלוקת, אחריות ודעת הרוב

במסכת אבות נאמר: “כל מחלוקת שהיא לשם שמים – סופה להתקיים”. בתלמוד, בסיפור “תנורו של עכנאי”, רבי אליעזר התעקש על עמדתו אפילו עם נסים מן השמיים, אך החכמים ענו: “לא בשמים היא” – ההחלטות נתונות לבני אדם ועלינו לפעול לפי דעת הרוב.

הלקח העסקי: גם אם יש בינינו מומחה ענק או דעה חזקה, עלינו כארגון לקבל החלטות ביחד ולקיים אותן באחדות. האחריות המשותפת גוברת על צדקת היחיד. מחלוקת לשם החברה – מתוך רצון לשפר ולא מתוך אגו – יכולה להיות בריאה, אבל אחרי הדיון, ברגע שהוכרעה ההחלטה, האחריות שלנו היא להתלכד מאחוריה.

השראה ממנהיגות עולמית

טוני רובינס אומר: “מנהיגים מקדישים 5% מזמנם לבעיה, ו-95% לפתרון. תתגבר על זה – ותן את הכול בפעולה!” אותו מנהל וותיק מהסיפור לא שקע בהתנגדות, אלא השקיע את רוב זמנו בפתרון וביישום מוצלח. האחריות של מנהיג היא להתמקד בעשייה ובקידום, לא להתבוסס בשלילה.

החזון שלנו – מקום לצמוח בו

חזון גיל גרופ לשנת 2026: יצירת מקום שבו אנשים רוצים לעבוד, להתפתח ולצמוח. זו מחויבות לתת לכל אחד את הכלים לצמוח, להוביל מתוך אנרגיה חיובית, ולשמור על עמוד שדרה של עובדים ותיקים לצד התחדשות מתמדת. זו המשפחה המקצועית שמתקדמת יחד.

WebSummit – טכנולוגיה וקשר אנושי

בכנס WebSummit, אחד האירועים הגדולים בעולם הטכנולוגיה, המסר המרכזי היה ברור: טכנולוגיה לעולם לא תחליף את הקשר האנושי, אבל מי שלא יאמץ אותה עלול להפוך לפחות רלוונטי. אין סתירה בין להיות ארגון אנושי לבין להיות חדשני. המשפט שתפס אותי: “Technology evolves fast, humans don’t” – דווקא בגלל זה, הערכים האנושיים שלנו – מיקוד, קשר רגשי ואמון – חשובים היום יותר מתמיד.

טיפים מעשיים ליישום

כשאתה לא מסכים עם החלטה ניהולית
בדוק האם הבנת את הנימוקים להחלטה. שאל את עצמך: מה התפקיד שלי כעת? התשובה היא לגרום לה להצליח. התמקד בפתרונות ובתרומה להצלחה.

איך מיישמים שותפות בתוך מחלוקת
כבד את בעל הדעה השונה, הצב את המטרה המשותפת מעל לכול, וחפש פשרה יצירתית. אם הוכרע כיוון שלא תואם את דעתך – גלה גדלות נפש, קבל אותו ותרום להצלחתו.

בדיקת כלי טכנולוגי
שאל היכן “כואב” לך בעבודה. בדוק אם הכלי פותר את הבעיה, קרא חוות דעת, ונסה אותו במשימה קטנה. אמץ גישה של ניסוי ולמידה.

לסיכום – שנה חדשה של צמיחה

תו התקן למנהלים מסמל את האומץ להשתנות, את האמון והשותפות בינינו, ואת ההבנה שערכים ועסקים הולכים יד ביד. תודה ענקית לצוות המסור, למנהלים המשקיעים את הלב, ללקוחות ולספקים – כולכם משפחה אחת גדולה.

ביחד, אנחנו מוכנים לשנה עסקית חדשה של צמיחה, חדשנות וחיבור אנושי. עם צוות ושותפים כאלה, השמיים הם לא הגבול, אלא רק ההתחלה.

המשך גלישה באתר מהווה הסכמה למדיניות פרטיות ולהצהרת הנגישות של גיל גרופ