רק הגמישים בסוף מצליחים

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

בתחילתה של שנה עסקית חדשה, המתרחשת תוך כדי כאוס מדיני וחוסר ביטחון אישי ולאומי, המציף את השאלה הקיומית – מה ילד יום ? 

ראיתי צורך להעלות נושא קריטי ומשמעותי המתייחס לשינויים ותמורות בעולם העסקי. כולי תקווה שכל אחד ייקח את הדברים הכתובים כאן ויעשה בהם שימוש יעיל ואפקטיבי. 

 ללא ספק,השנים האחרונות היו שנים מטלטלות ורוויות בתהפוכות  עבור העולם העסקי והחברה הישראלית והעולמית. בדגש על התקופה העכשווית.

אך דווקא משבר הוא לעתים דרך להביא לשינוי אשר יגרום לפריצה קדימה. שמירה על דעה שקולה ומשתנה תדיר בהתאם לנסיבות היא קריטריון חיוני להצלחה.

בתחום השיווק הפרסום ניתן להצביע על מגמות ושינויים רבים כגון: 

הגדלת נתח הפרסום הדיגיטלי והמדיות השונות באינטרנט, עולם הגרפיקה עבר מהפך גדול בשימוש בטכנולוגיות AI (בינה מלאכותית), דרישות הצרכנים והשוק השתנו וכולי.

רוב האנשים חוששים משינויים ואוהבים את הקבוע, מעוניינים לחוש בטוחים באזור הנוחות שלהם, תחושה זו מסיבה להם עוגן. 

 אבל ברב הפעמים שינויים הוא בלתי נמנעים. שינויים הם חלק מרכזי בחיים שלנו ואנו כבעלי עסקים השואפים להצליח- חייבים לסגל לעצמנו את היכולת להתמודד בצורה נכונה ולצעוד יחד עם השינויים.

בתקופה מאתגרת ולא פשוטה זאת חשוב להיות חזקים ולתרום את חלקנו ליציבות החברה והכלכלה במדינה. 

כל עובד כיחיד  וכקבוצה צריך לעשות השתדלות  ולראות כיצד הוא יכול לתרום את חלקו למאמץ הלאומי .

איך פועלים בתוך עולם של שינויים ומצליחים?

הנה כמה עקרונות חשובים בדרך להצלחה בעולם משתנה:

ערכי החברה –  מאחורי כל חברה עסק או מותג עומד עולם הערכים שמובילים אותו קדימה ועל פיו הם פועל. ערכים אלו קבועים ויציבים והם היסוד לכל הפעילות. הערכים שלנו לא משתנים!  

ב-2017 לאחר שמונה עשרה שנים מיום הקמת החברה, ואחרי שהבנו מהם עקרונות החברה מה הערכים שלנו מהם נקודות החוזקה והדברים בהם נרצה להשקיע ולקדם- בנינו את שורת הערכיים שלנו 

הערכים נבנו יחד עם הגרעין המרכזי של הקבוצה מיום היווסדה ומבוססים עקרונות שאנו באמת מאמינים בהם ופועלים עד היום על פיהם. 

הדבקות בערכים עוזרת לנו ותעזור אף לכם להתמודד עם שינויים ובעיקר מהווה עוגן קבוע ויציב לפעילות.

גמישות וחשיבה מחוץ לקופסה גמישות עסקית היא היכולת לחזות באופן שקול על סיטואציות שעלולות לקרות ולתכנן מראש את ההתנהלות של העסק בהתאם להן. 

היכולת להתאים את הלך הרוח של העסק ושל העובדים למצב הקיים, היכולת לחשוב לאיזה עוד לקוחות אני יכול להגיע עם השירות ו/או המוצר שלי? מה עוד אני יכול לנסות? אילו עוד גבולות אני יכול למתוח ולבדוק

התשובות לשאלות מהותיות אלו יאפשרו לדעת בבהירות שניסינו ועשינו כמיטב יכולתינו בהתאם למצב. וזוהי הגדולה של העובדים שלנו, כל אחד ואחת מהם משתמשים בתכונה נפלאה זו ויודעים להתאים את עצמם לכל מצב.

לעשות מעבר לרגיל – עובדים שפועלים יחד כקבוצה למען המטרה המשותפת של הצלחת החברה מוכנים לעזור לקולגות שלהם ולקחת על עצמם יותר משימות ומטלות גם כאלה שלא נמצאות בתחום אחריותם מתוך רגש אחריות ללקוחות החברה. 

הדבר עוזר מאוד בתקופות קשות של שינויים וחוסר יציבות ותורם לעמידה ביעדים והצלחת החברה, שבשורה התחתונה גם מתגמלת את העובדים עצמם ותורמת לתחושת האושר והסיפוק שלהם.

ללמוד ללמוד ושוב ללמוד – מי שלא לומד את השוק ולא מזהה מגמות חדשות וכיוונים חדשים לא יוכל לצמוח. החכמה היא לא להפסיק ללמוד ולהתפתח וכך ניתן לזהות את השינוי, להתכונן אליו, להצליח להכיר דרכים חדשות, וללכת בהן בבטחה. 

רק יחד ובכוחות משותפים נמשיך לצמוח ולהתפתח בכל מצב ובכל זמן.

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017