לצאת מהבור כמו גיבור

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

בימים קשים אלו, ניתן להתבונן בספר בראשית ולקבל השראה וכוחות להתמודד עם המצב. הבה נתבונן למשל בסיפור של יוסף ואחיו.  יוסף היה ילד יפה תואר וגדל בבית שיש בו הכל, עם פרנסה בשפע, ילד אהוב על הוריו בתוך משפחה גדולה. 

הוא היה אדם, בעל שאיפות וחי את חייו בנעימים, אבל…הכל נגמר פתאום, ביום אחד, מבלי יכולת לצפות ולהתכונן כי באמת, שום דבר לא בישר רעות, עד שיום אחד, הוא הושלך לבור והיו גם דיבורים על רצח, מצד האחים שקינאו בו, אותם אנשים שהיו הכי קרובים אליו.

הבור הוא מקום אפל, חשוך קר ומנוכר, ללא ניצוץ של אור וללא שבב של תקווה, אין ממנו מוצא!  הוא נזרק לשם, כדי למות בייסורים ותו לא. אבל בסוף הוא יוצא משם ונשלח לארץ זרה, שם הוא מתחיל חיים חדשים, הכל מ – 0. הוא נמצא בתחתית הסולם האנושי בתור עבד נרצע.  

אבל יוסף לא מוותר! בזכות עבודה קשה ולא מעט כישרון, הוא מתחיל להתקדם ומגיע לדרגת עבד בכיר, שהוא מוצא חן בעיני אדוניו והסביבה הקרובה. אבל גם שם, לא מפסיקים לקנא בו ושוב פעם הוא נבגד, על ידי אשת אדונו שהייתה קרובה אליו. 

במקום לקבל פרס על שעמד בניסיון, שוב הוא נזרק לבור, רק מפני ששמר על הערכים המוסריים שלו ולא היה מוכן לעשות עוול. גם בבית הכלא המצרי, הוא ממשיך לדבוק בעקרונות של חסד, עזרה לזולת וצדק ובכל כוחו מנסה לעזור לעודד,לחזק, לתת תקווה ולתמוך באחרים.

גם שהצליח לעזור לשר המשקים, להיחלץ מהכלא ובסך הכל ביקש טובה קטנה, שהשר יזכיר אותו לפני המלך, גם אז הוא נבגד ונשאר עוד שנתיים בכלא על ללא עוול בכפו. 

שוב הוא מקבל עונש במקום פרס על התנהלות נכונה.והסיפור ממשיך… לאחר שהוא פותר לפרעה את החלומות, רק אז הוא זוכה להגיע לגדולה, להגיע למלוכה ולתת פתרון אמיתי לבעיית הרעב, שאיימה על כל הסביבה וכמובן גם על משפחתו. שהאחים שלו מגיעים אליו לקנות אוכל, הוא מזהה אותם והם לא מצליחים לזהות אותו. הוא בוחר בדרכו ולא נוקם בהם על מה שעשו לו. עכשיו יוסף מבין את הכל, הוא מבין את כל התהליך שעבר מרגע החלומות שחלם ועד כה. 

עכשיו הוא מבין שכל הצרות שהיו בדרך, הם לא הסוף, אלא ההתחלה של משהו חדש, המשך ההתקדמות בתהליך עד להשגת המטרה הנכספת וזה היה שווה את זה.האמונה בבורא עולם, שהוא מסובב הכל ולכל דבר יש סיבה , הביאה אותו למסקנה שדווקא כל הצרות והבעיות, הן אלו שהביאו אותו בסופו של דבר לתוצאה שהשיג.

בספר ‘האדם מחפש משמעות’, מסופר על אנשים שהצליחו להינצל מצרות קשות, רק כתוצאה מאמונה חזקה, שאכן הם ינצלו, אחרת לא היה להם כוח להמשיך ולנסות לשרוד. אם אין טעם וסיבה, לכל הצרות, אז למה לסבול? עדיף לוותר! רק מי שמאמין באמת ובתמים, ימשיך לדחוף קדימה ולנסות לצאת מהבור.

מסופר על אדם שיצא למדינה אחרת בחיפוש אחר זהב, הוא מכר את כל נכסיו, לקח הלוואות וכך יצא לדרך. בדרך הוא שכר את שירותיו של אדם, שיעזור לו אבל הוא בגד בו, שדד אותו וברח עם כל כספו. הוא נשאר בלי כלום והלך לישון ברחוב, לפני שנרדם הוא שאל את עצמו שאלה פשוטה:

 “איך אני ילך לישון עכשיו? מה תהיה המחשבה שאני שם לעצמי בראש?האם אני ילך לישון כמו הרפתקן אמיץ או כמו מסכן שלקחו את כל כספו? את הנעשה אין להשיב, אבל הגישה של האדם הזה, תקבע את המשך הדרך והמשך המסע וזה ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אנחנו לא יכולים למנוע את הכאב! הכאב הוא מנת חלקנו בין אם נרצה ובין אם לאו.מסופר על אישה שהגיעה לזקן הכפר שלה ואמרה לו: “הבן שלי נפטר ואני שבורה ועצובה אני רוצה שתחזיר אותו לחיים” אמר לה :”אין בעיה! בתנאי אחד, שתמצאי לי משפחה אחת בכפר, שלא חוותה מעולם כאב וקושי ותביאי לי צמח שגדל בגינה שלהם”

הלכה האישה וחיפשה, במשך שעות, משפחה שכזאת ולא מצאה, היא חזרה אל זקן הכפר בבושת פנים, היא כבר הבינה את המסר. 

מה שקרה בשמחת תורה הוא נורא ואיום, ממש פוגרום, אבל אין ספק שאנחנו ננצח, בזכות הכוח האדיר של האחדות, ההתגייסות המדהימה של כל חלקי העם, להגן על המדינה והפגנת אהבת ישראל גדולה בכל עת ובכל מצב.

אני רוצה לאחל לכולם שנצליח בכוחות משותפים, לשים את כל חילוקי הדעות, ההלקאה העצמית וחיפוש האשמים בצד ונתמקד בעשייה חיובית, תיקון וריפוי ,אנחנו חייבים את זה לעצמנו למשפחתנו וגם לעסקים שלנו.

יחד ננצח! 

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017