לחוץ לך? שחרר את זה

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

חג הפסח מסמל את סיומה של תקופה בת חצי שנה, עם עבודה רבה ועומס רב, זכינו לעשות המון. להתקדם ולהתפתח וגם להתגבר על לא מעט מכשולים בדרך.

במציאות של היום אין כמעט עובד שאינו מרגיש לחוץ עקב עומס בעבודה. ולכן, כדאי לכל אחד ואחת מאיתנו, ללמוד ולסגל כמה כלים שיעזרו לנו להירגע ולהכניס את המציאות הלחוצה לעיתים, לפרופורציה הגיונית ומקובלת. איך עושים את זה? דוד גלפרין מסביר.

מה קורה לאדם בזמן לחץ? לעיתים הוא מרגיש את זה היטב בסביבת העבודה מצד הקולגות, הלקוחות או הספקים. לדוגמא: כשמדברים אליו לא יפה, תוקפים אותו על טעויות שעשה, או לא מקשיבים לו מספיק.

איך מגיבים רוב האנשים? התגובות מתחלקות לפי דפוס ה FFF-fight, flight, freeze  דפוס זה, משקף שלוש תגובות אפשריות למצב של מתקפה רגשית – תקיפה, בריחה או קיפאון. ככה פועל המוח שלנו באופן בסיסי. 

בדרך כלל, אדם לא יכול להיות חופשי כשהוא משועבד לרגש, התהליך הנכון הוא: אם החלטתם לעצור לפני התגובה, צריך להפעיל גם את השכל, ולשאול את עצמנו כמה שאלות כגון: מהי בעצם המטרה? מה אני רוצה להשיג? האם התגובה שלי תקדם אותי לעבר המטרה?

אנחנו מדברים כל הזמן על התפתחות ולמידה וזה דבר שלא נגמר אף פעם, תמיד ממשיכים ללמוד. 

ראיתם פעם גדול דור שאומר זהו,  למדתי הכל כבר. אני יודע הכל.  אני יכול להפסיק? ממש לא. למידה היא תהליך מתמשך. 

אדם צריך לשאוף תמיד ללכת קדימה ולהתקדם. נתון מעניין: יש בעולם כמה שפות שאין בהם בכלל את הביטוי “לחזור אחורה” אז איך אומרים את זה? פשוט, אומרים תסתובב ולך קדימה! .

כששואלים אותנו האם הצלחה היא תוצאה של כישרון או משמעת? אז ההגדרה המדויקת היא שחייבים משמעת על מנת לפתח את הכישרון וזה מוביל להצלחה. אותה משמעת מסייעת לנו להגיב נכון ובאופן שקול לכל מצב בחיים.

יש לנו את המטרה שאנחנו רוצים להשיג ואנחנו מוצאים דרכים להגיע אליה ואם יש לנו מספיק אמונה אכן נגיע למטרה. אך בדרך חשוב לזכור שתגובה קיצונית ובלתי סבירה לא תקדם אותנו למטרה ואף עלולה להזיק לנו.

דבר נוסף שחשוב לזכור, שאנחנו אף פעם לא נמדדים על תגובה או מעשה אחד בלבד, אלא על אוסף של פעולות ומעשים, מעין סלסלה של פעולות ותמיד יהיו גם פעולות שלא קידמו אותנו וזה בסדר ויש כמובן ללמוד מזה ולשנות כיוון בהתאם. 

 

כל שינוי שאנחנו עושים לא יביא לתוצאות ברגע אחד גם אם מאוד נשקיע זה תהליך של צמיחה צעד אחר צעד, כפי שהסברנו בעבר.

כלי נפלא שעוזר לנו להתמיד בתהליך של צעידה קדימה הוא מודל לחיקוי – אדם שמצליח להתמודד עם קשיים ולחצים בהצלחה וממנו ניתן ללמוד דרכים ושיטות על מנת להגיע לחופש ושחרור אמיתי בחיים.

 

מאחל לכולנו חירות אמיתית בדרך להשגת היעדים שלנו.

 

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017