סוף תוצאה בפעולה תחילה

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

רשמים בין פורים לפסח, עם מוסר השכל לשנה כולה. בחג פורים יש לא מעט מסרים חשובים. סיפור המגילה תמיד הדהים אותי. מה היא שונה מכל ספר אחר?

כל הסיפור הארוך הזה נפרש על פני תשע שנים. לכאורה תחילת הסיפור על המשתה והמלכה ושתי נראה מיותר. המון מלל ופרטים על ההתייעצות עם השרים וקביעת החוק שכל איש שורר בביתו ועוד ועוד. 

אפשר היה להתחיל עם הסיפור של אסתר מגיעה לארמון ומשם הכל התגלגל.

אז למה בעצם זה כך? למה צריך את כל הפרטים הקטנים האלה?

זה בא ללמד אותנו על החשיבות של הפעולות הקטנות, המביאות לתוצאות גדולות. כל דבר קטן שנעשה משפיע על התוצאה הסופית וקובע מי אנחנו.

קחו לדוגמה, את החוק שעליו דיברנו “להיות כל איש שורר בביתו..” כלומר הגבר הוא מחליט ולכן כשחיפשו מלכה חדשה פנו למרדכי והוא תדרך את אסתר וכך התגלגלו העניינים לסיפור הצלה מפעים.  נקודה קטנה שהשפיעה והביאה לתוצאה גדולה.

שום דבר לא קורה תוך יום וכל התקדמות ו/ או איורע הוא נגזרת של תהליך ארוך ומתמשך על פני שנים רבות. צעד אחר צעד עד שמגיעים לתוצאה הרצויה שהתחילה בעצם מפעולה קטנה ביותר.

אגב, אם נתבונן בתהליך קבלת ההחלטות של החוק הזה נגלה דבר מעניין; אם נקבע יעד של השמדת העם היהודי,  הרי זה דבר שלוקח המון זמן הלא כן? אז מדוע אף אחד לא התחיל בפועל לבצע את התוכנית?.

התשובה מפתיעה. אף אחד לא התחיל לבצע כי ידעו מראש שההחלטה על הגזרה הזו לא יציבה ועלולה להשתנות מהרגע להרגע, כי קבלת ההחלטות בארמון הייתה  מושפעת מעצות של השרים, ויכולה להיקבע בגין עצה של שר אחד ולהתהפך בגין עצה של שר אחר . 

המסקנה שניתן להסיק מתיאור המקרה  והיא גם תובנה חשובה מאוד למנהלים בכל ארגון או חברה היא; כשאין קבלת החלטה באופן סופי, אף אחד לא לוקח אותה ברצינות ומשכך לא מיושמת. 

כללים לחיים של צמיחה והצלחה 

הכל יחסי –  אנחנו נוטים להשוות את עצמנו לאחרים, בהזדמנויות שונות  ובמקרים רבים. חשוב לדעת ולשאול את עצמנו, כמו מי אני רוצה להיות? מהו קו המשווה שלי? 

ואתן דוגמה; עובדת שמקנאה בחברה שלה העובדת פחות שעות ביום ממנה צריכה לשאול את עצמה: האם החברה שלי מרוצה בכלל מהעבודה? יש לה סיפוק מהתפקיד? היא מתקדמת? היא מאושרת? אם כן אז מעולה. אנסה להשתוות אליה אבל אם לא ,הניסיון להשתוות והקנאה שבאה בעקבותיו רלוונטיים.

 תשקיע בעצמך – אדם שמשקיע כדי להכניס עוד כמה גרושים לכיס בחודש, לא בטוח בכלל שזה יהפוך אותו למאושר יותר. צריך לדעת לפנות זמן לעצמך, ללמוד להתפתח ולצמוח. להשקיע בתחביב, בלימודים, בפיתוח כישורים וכו’. כמה שאדם משקיע בעצמו היום הוא יהנה יותר בהמשך החיים. הדבר יועיל גם בעתיד כשאדם יוצא לפנסיה וכבר לא עובד אז יש לו עולם עשיר של עיסוקים להמשך החיים.

ניצול זמן מקסימלי – לכולם יש רק 24 שעות ביום. ההבדל בין אדם לאדם זה ניצול הזמן במשך היום. לכולנו יש תעסוקה ומשימות בעבודה, השאלה היא האם אנחנו מבזבזים את הזמן או מתמקדים בביצוע ומצליחים לסיים את היום עם סיפוק של עשיה .

לעשות מכל הלב – כשאדם מקבל משימה או מטלה השאלה הראשונה שהוא צריך לשאול את עצמו היא, לא מה אני חייב לעשות אלא איך אני עושה את זה הכי טוב, כמה תועלת אני מביא, עד כמה אני באמת עוזר לקולגה שלי או לבן משפחה. בכמה אנשים הצלחתי לגעת ולקדם. אף פעם לא להתמקד רק במה שאני חייב או כתוב לי בחוזה. אנשים ידעו להעריך ולהודות על ההשקעה ולהחזיר טוב.

ענווה – לא משנה עד כמה אתם מקצוענים ברגע שאדם חושב שהוא יודע הכל והוא הכי חכם, שם מסתיימת ההתפתחות האישית. לכל אחד בסביבה שלכם יש משהו שאפשר ללמוד ממנו, משהו שיכול להרחיב את האופקים שלכם ולתת לכם כיוונים אחרים. ככה צומחים באמת. הקשבה ולמידה הן סוד הצמיחה.

שמחה – לשמוח בדברים האמיתיים בחיים. אנשים חושבים שהצבת מטרות היא דבר מגביל וכובל אבל זה לא ככה!  יש שמחה אמיתית בהשגת המטרות בחיים, בהגשמת היעדים זה יוצר סיפוק אמיתי  ושמחה.

בהצלחה רבה!

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017