רוצה לעלות? עצור רגע בצד

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

מי מאיתנו לא היה רוצה לקבל העלאה למשכורת החודשית ולהרוויח יותר כסף?

הדרך לקבלת העלאת שכר אולי נראית פשוטה, אך מהצד השני יושב מנהל החברה שרוצה להעלות את התפוקה  האישית של העובד, להקטין הוצאות תפעול ולהגדיל את הרווחיות.

אז מה אפשר לעשות על מנת לקבל העלאת שכר? איך אפשר לשפר את הסיכויים שלך לבלוט ולהצדיק את הדרישה להעלאת שכר במקום העבודה? 

חשוב לזכור כי הפנייה לקבלת העלאה בשכר עשויה להיות מורכבת ורגישה, לכן כדאי לתכנן מראש כיצד לבצע אותה על מנת לקצור הצלחה ולקבל בכבוד את ההחלטה 

בדרך כלל, בסוף השנה האזרחית בין שלל המשימות של העובדים, כמו: דוחות מס, סיכום שנה וכו’ הם גם חושבים על גובה ההכנסה שלהם. 

לא מדובר רק בכמה כסף נכנס לחשבון אלא גם בהערכה העצמית של העובד, בעיני עצמו ובעיני אחרים.

מהם הפרמטרים שמנהלים מתחשבים בהם בבואו של עובד\ת לבקש העלאה? ואיך עושים את זה נכון?

הנה כמה נקודות חשובות:

להשקיע בעצמי קודם כל 

לא כולם חושבים על זה אבל, לפני הכל, חשוב לכל אדם להשקיע בעצמו, בלמידה צמיחה והתפתחות. חשוב להשקיע בעשייה היומית אבל לחשוב במקביל על העתיד. 

המידע הנגיש והטכנולוגיה המתפתחת, הם הזרזים להתקדמות שלנו וחשיבה על העתיד , עושר אמיתי זה שגשוג וצמיחה עתידיים , ולא בהכרח מה לנו עכשיו שיש. להשקעה בהתפתחות האישית יש ערך רב למי שאני ולערך שאני מביא לחברה.

במה אני תורם?

ללא ספק, כל אחד רוצה להצטיין במה שהוא עושה , להיות בעל ערך ומשמעות. על מנת להגיע לזה

כל עובד צריך לחשוב ולסכם לעצמו את השנה שחלפה. 

מה למדתי השנה? , מה אני עושה טוב יותר ממשהו אחר שהיה במקומכם , מה מיוחד בי?  מה היא התרומה הייחודית שלי למקום העבודה?

אם היו דברים שלא הצלחתי להשיג עדיין, מה אעשה מחר, אחרת, כדי להשיג אותם בשנה הבאה 

מתי יש לצפות לשיחה בנוגע להעלאת שכר? 

לכל חברה יש כמובן שיקולים משלה, לאחר כמה זמן יש דיון שכר לכל אחד , יש נוהגים לבצע דיון כזה לאחר שנתיים מתחילת העבודה ואז כל שנה, בכפוף לביצועים של החברה והערכת העובד. 

ציפייה מתפקוד העובד 

 כל חברה קובעת את רמת הציפיות מעובדיה, במסגרת השכר שהיא מעניקה ופרמטרים שונים שיקבעו האם הוא זכאי להעלאה על מנת לקבל את ההעלאה העובד אמור לעמוד כמובן דרישות שהחברה מציבה לו. לכן חשוב לכל עובד להכיר את הפרמטרים הללו ולעשות תוכנית איך הוא עומד להגיע אליהם.

סקר שוק תמיד טוב 

חשוב לבוא מוכנים לדיון שכר וצריך להיות בסיס מוצק לשכר שאתם מבקשים תבדקו את השוק , מה השוק מציע לכם? ניתן לברר מה המשכורת של אנשים בתחום שלכם עם אותו מספר שנות ניסיון או להתסכל בנתונים באינטרנט וכו’.

עם מי ראוי לנהל את הדיון?

דיון שכר, ראוי לנהל, אך ורק עם מי שמקבל החלטה בחברה והוא מופקד על הנושא. מאוד לא רצוי, לנהל את הדיון על השכר, עם חברים ושותפים לעבודה. הם לא משלמים משכורות ולא תמיד מבינים את כלל השיקולים, ברור שהם יצדדו בכם, הם באותה סיטואציה, שיחות מסדרון \ פינת קפה, כאלה ואחרות עלולות רק לפגוע ולהרחיק אתכם מהמטרה.

 

קבעו פגישה מסודרת עם המנהל האחראי 

שיחת מסדרון אקראית לא תוביל בדרך כלל לתשובה חיובית לבקשה, להעלאה בשכר משום שמדובר בסוגיה שעל המנהל לשקול בכובד ראש. לכן מומלץ לקבוע פגישה אישית עם המנהל,בזמן המתאים,  תוך ציון נושא שיחה , על מנת שהמנהל יוכל להתכונן ולתת את מלוא תשומת הלב, כך ניתן להבטיח, דיון רציני, מסודר ויעיל. 

לבוא מוכנים 

 מומלץ לבוא עם סיכום מסודר עם נתונים ברורים  המצביעים על תוצאות העבודה שלכם לפי פרמטרים עיקריים כגון: כמות משימות , איכות הביצוע, הצלחות מיוחדות שלכם , המלצות לקידום ופיתוח שהבאתם ויושמו וגם איחורים או עיכובים בביצוע. 

להפנים את קבלת ההחלטה 

ההחלטה התקבלה. לא קבלת העלאה בשכר! חשוב  לא להתייחס למה היה ולהתחיל לדבר על העתיד. פשוט לחשוב על תוכנית פעולה. לגבי היעדים שנקבעו לך, מה צריך להשתנות?, כיצד ניתן לעמוד במטרה ומה עושים על-מנת להשתפר ולהגשים את היעד על מנת להיות ראוי לקבל העלאה בעתיד

אל תקחו את זה אישי 

המטרה של המנהל האחראי על קבלת ההחלטות לגבי השכר היא לא פשוטה. הוא חייב ליצור איזון  בין הרצון לתת לכל אחד תוספת שכר מצד אחד תוך שמירה על כספי החברה בכדי להבטיח צמיחה פיתוח והישרדות מצד שני ולכן החלטה שלו על אי העלאת השכר לא נובעת משיקולים אישיים נגד העובד\ת או חוסר הערכה חלילה. 

 אני מאחל לכם בהצלחה רבה!

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017