שגרה ברוכה או שעמום טוטאלי? אתם תחליטו

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

כולנו מכירים היטב את היתרונות של  ‘יציאה מהשגרה’ – חופשים ואירועים מיוחדים בחיים נותנים לנו פרספקטיבה על מה נעשה עד עכשיו, מהם הדברים הטובים מצד אחד ומהם הדברים שצריך לשפר או לגמרי להיפטר, מצד שני.

במאמר זה נתמקד על חשיבות השגרה. למה שגרה כל כך חשובה? כולם מדברים על מוטיבציה ורצון כמנוע פנימי אדיר להצלחה.

אני מתאמן במכון כושר ויש לי מאמן אישי, ממש ‘גורילה’ בעל שרירים שזכה בתחרויות עולמיות, הוא עלה מרוסיה והוא ממש מהדור הישן שלא שמע על המושג ‘מוטיבציה’.

פעם אחד, באתי אליו עם מלא רצון ואנרגיות ולא מעט משפטי מוטיבציה, של קואצ’רים שונים והוא אמר לי:

“תקשיב טוב! כל הקואצ’רים  האלה הם שטויות! אני התחלתי להתאמן בגיל 15, 5 שנים הראשונות של האימון  אתה מתאמן קשה רק כדי שיראו משהו על הגוף שלך, 5 שנים הבאות אתה עובד רק כדי להראות לאחרים משהו בגוף שלך ו – 10 שנים הבאות אתה מתאמן לתחרויות.

מה זה מתאמן? זה לא אימונים בכיף זו מחויבות גדולה.

 3-4 שעות אימון ביום 6 פעמים בשבוע ולאכול 6 ארוחות ביום בזמן קצוב ובכמות קלוריות קצובה, כל זה למשך 20 שנה. נו? זה מוטיבציה? זה הרבה מעבר!

אתה יודע על כמה אירועים ויתרתי? כמה דברים בחיים פיספסתי? כל זה ממוטיבציה? ממש לא! 

מוטיבציה זה חשוב כדי להכנס למכון כושר, זה יעיל לעלות דרגה באימונים אבל זה לא יחזיק אותך 20 שנה” והוא ממש צודק.

מה שצריך בסופו של דבר זה כללי התנהגות קבועים. אם קבעתי שאני מתאמן כל יום ב 5 בבוקר אז אני קם לאימון למרות שאני מת מעייפות.

למה? כי ככה נראית השגרה שלי, זה היום יום שלי אילו התהליכים, שהתחייבתי אליהם. 

נכון, שבאימון עצמו, אני לא אהיה במיטבי זה לא יתרום לי ולא יקדם אותי אבל בראש שלי אני אדע שיש אימון ושם אני צריך להיות וזה מקבע הרגלים. 

אנחנו לא מה שאנחנו מצהירים שאנחנו רוצים להיות, כל אחד מאיתנו בונה את עצמו ממעשים שהוא עושה ביום יום. ההתנהגות שלנו קובעת את הסטנדרט שלנו בחיים. 

מי אני? תלוי בך 

לא סתם נאמר שהאדם הוא השתקפות של 5 האנשים הכי קרובים אליו הוא קובע את הסטנדרט שלו, בהתאם להתנהגות שלהם, לכן חשוב מאוד, שאדם יקיף את עצמו, באנשים עם רמה גבוהה וככה ילמד מהם וישאף להיות כמוהם ולא מאנשים שהם ברמה אחת מתחת ולא שופים למה שאתם רוצים להשיג, הנם רק יכולים להוריד אתכם וחבל.

פעם אחת דיברתי עם המנכ”לית של ‘גיל גרופ’ והיא סיפרה לי שהיא חוזרת הביתה לאחר העבודה היא רואה את כל החברות שלה יושבות עם הילדים בגינה והכל טוב ומושלם. 

שאלתי אותה: “את רוצה להשיג את מה שהן השיגו? להגיע למצב הזה של לשבת בגינה? לא, נכון?

אז למה הבאת אותם כדוגמה? תביאי דוגמה מאנשים שאת שואפת להיות ברמה שלהם בעוד 5 שנים, תשאלי את עצמך: “ככה הם מתנהגים? אותם תמצאי יושבים בגינה? לא, נכון? “

גם לגבי קיום המצוות, זה אותו עקרון מדובר בהתנהלות קבועה – קמים בבוקר נוטלים ידיים הולכים לישון – קוראים קריאת שמע עושים כל יום מעשים קבועים וזה מה שמגדיר אותנו בתור שומרי מצוות אפילו שלא תמיד עושים את המעשים האלה בכוונה עם כל הלב.

גם אדם שמן או רזה, זה עניין של סדר יום. אדם רזה מתחיל את היום שלו מספורט ותזונה בריאה ואדם שמן מתחיל עם קפה ועוגת קצפת. זוהי השגרה שנותנת ביטוי, למה שאנחנו בסופו של דבר.

מהי הצלחה אמיתית? 

הלקוחות שלנו רוצים לעבוד עם אנשים מוצלחים. מהי הצלחה? בהגדרה היא משהו שאדם עושה מעבר לנורמות המקובלות בשוק, משהו ייחודי, משהו שהציבור הרחב חושב שהוא בלתי ניתן להשגה, זה מוגדר כהצלחה אמיתית. 

הצלחה זה לא דבר שמגיעים אליו בבת אחת, תוך זמן קצר (אלא אם כן אדם זכה בלוטו ונהפך בן רגע לעשיר) הצלחה או כישלון מורכבים מהמון מעשים קטנים החוזרים על עצמם מדי יום.

זה מתחיל מזלזול קטן בלקוח אחד (מה אכפת לי יש לי 50 כאלה…)  מה כבר קרה? כלום! אני לא ירגיש בהבדל ביום למחרת. 

פעם אחרת אתה מוציא לקוח לא מרוצה מהעבודה שעשית עבורו, בסדר מה אני אשם? הלקוח הוא טיפוס שמתלונן כל הזמן. 

פעם אחרת לא ניצלת את הזמן…בסדר מה אני לא בנאדם? אני לא עייף לפעמים? אז פעם אחת הייתי שעה וחצי בפייסבוק במקום לעבוד, מה קרה?  

בסופו של דבר, הדברים האלו הופכים לשגרה ויוצרים כדור שלג במדרון, בדרך לירידה למטה והתרסקות. 

תופעה מוכרת בחגים או תקופת בחירות, תחושת אופוריה של סגירות וים עבודה, אבל מה יקרה לאחר החגים? 

איך תהיה עבודה ,אם לא חזרנו ללקוחות וסגרנו דברים לפני החגים? אם יצרנו שגרה יציבה וחזרנו לכל הלקוחות לפני החגים תהיה עבודה ואם לא זה פשוט יעלם.

גם מבחינה חברתית. אם לא חייכתם לקולגות יום אחד, לא אמרתם בוקר טוב, לא עזרתם ולא שיתפתם פעולה, לאט לאט פשוט פחות יעריכו ופחות יאהבו אתכם, זה לא עניין של יום אחד, זה עניין של תהליך.

מעשים קטנים הצלחות גדולות 

הצלחה לא מגיעה ביום אחד, שאתה חוזר ועושה את הדברים בצורה נכונה ומדויקת בצורה מסודרת ושיטתית אתה בסופו של דבר, תגיע להצלחה.

קובעים נהלים ועומדים בהם. למשל נוהל שמידי יום ראשון עוברים על המיילים, כל סוף שבוע עוברים על ההודעות בווצאפ ומוודאים שכולם קיבלו מענה, פעמים בשבוע בשעה 3 בצהריים אני עובר על הזמנות לא סגורות וכו’.  

שאדם מחנך את עצמו לעשייה שיגרתית קבועה זה הופך לחלק ממנו וקל לו לבצע את הדברים, ואז בעצם האדם שווה יותר ונותן ערך גדול גם לסביבה שלו.

קחו לדוגמה יש לי שיחה קבועה עם המנכ”לית, בדיוק ב -7 בבוקר, במשך 20 דקות בדרך למשרד, מה הרווח? 

כמעט 70 שעות עבודה נטו בשנה ללא הפרעות וללא לחצים.

אם אדם קובע לקרוא ספר 5 דקות כל יום הוא מסיים ספר בשנה.

השגרה שלנו ואותם דברים שנקבל על עצמנו יהפכו במהרה לתוצאות שנשיג.

כשאנו באים להשוות את עצמנו למשהו, זה יכול להיות השוואה לאחרים או השוואה להשגים שלנו עצמנו.

שמעתי פעם ראיון עם מייקל ג’ורדן 30 שנה הוא היה כדורסלן – על, מה הוא עשה? הוא השיג תוצאות שאף אחד אחר לא הצליח להגיע אליהם. 

כל אימון הוא ניסה ‘לשבור את השיא של עצמו’ ולכוון גבוהה יותר ממה שהשיג באימון הקודם. אם היה משווה את עצמו לאחרים היה מגיע רק לרמה שלהם ולא יותר.

אם אדם משפר את עצמו ב 1% אחד ביום שזה דבר קטן, בסוף השנה הוא יגיע ל 627% עם ריבית דריבית.

היעד הוא שיפור של אחוז אחד, איך משיגים? קובעים סטנדרט שהופך לשגרה קבועה – דברים שעושים בפרקי זמן קצובים באיכות שהוגדרה מראש.

מאחל לכולנו לחזק את השגרה ולהגיע להצלחה 

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין- יו”ר ובעלים

050-6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017