אחריך באש ובמים כבוד המנהל

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

אחת הסיבות לחוסר שביעות רצון של העובדים במקום העבודה ולעזיבתם בסופו של דבר, זה היחס של המנהלים שלהם . כשאתה מנהל טוב , הסיכויים  שהעובדים שלך ישמרו לך אמונים וילכו אחריך גבוהים מאוד גם אם הסביבה הארגונית פחות מתאימה להם.

 השאלה היא, איך הופכים למנהל נערץ שהעובדים מכבדים אותו? 

 באופן עקרוני, יש 3 סוגי מנהלים:

  1. יש מנהל שאנשים הולכים אחריו, מיישמים כל מה שהוא אומר, אנשים שם בשביל שם לסייע לו בדרכו ומשימותיו
  2. יש מנהל שעל כל דבר שהוא רוצה להשיג הוא נאלץ צריך לצעוק, לאיים ולדרוש על מנת שיעשו משהו
  3. יש מנהלים שלא משנה מה שהם עושים, הם פשוט לא מצליחים! אנשים לא הולכים אחריו ולא מבצעים באופן שיטתי את מה שהוא מבקש. הדבר מסתיים בדרך כלל בכישלון של החברה או בפיטוריו של המנהל 

איך מגיעים למצב הזה שבו המנהל אומר וכולם עושים? איך מנהל הופך למנהיג?

הנה כמה רעיונות:

עקביות ונחישות בביצוע המשימות: טבע העובדים הוא לא לנהל את הדברים (אחרת הם יהיו מנהלים עצמם) הם צריכים מישהו שיקח אחריות וינהל אותם. לכן חשוב שהמנהל בעצמו יהיה מספיק עיקבי ואחראי על ביצוע משימות. כל משימה שהוא זרק לעובד בווצאפ או תוך כדי הליכה במסדרון הוא חייב לרשום ולתזכר את העובד, בביצוע המשימה. הזמן הטוב ביותר, הוא בפגישה שבועית\חודשית עם העובד לעבור איתו אחת אחת על המשימות ולוודא שביצע אותן כהלכה. מנהל נחוש ועקבי גורם לכך שהעובדים שלו תמיד יבצעו את המשימות בזמן ואף אחד לא יעז לדחות אותן אם הוא יודע, שהמנהל מודע ומפקח על הדברים.

חיבור העובדים אל מטרות ויעדים: אנשים רואים במנהל מנהיג, אם הוא יודע להביא אותם אל המטרה. מאוד חשוב לחדד ולהדגיש את היעדים והמטרות, של החברה בפני העובדים ואיך העשייה קשורה במטרה. חשוב גם לספר להם עד כמה הם קרובים או רחוקים מהמטרה ומאותם ערכים שבהם החברה פועלת וקובעת את סדר העדיפויות. תמיד בישיבות צוות ומפגשי חברה, לציין את העשייה החיובית בדרך ומה צריך לשפר, על מנת להגיע ליעד הסופי.

סדר וחלוקת תפקידים – אנשים מעבירים זמן ניכר מהחיים שלהם בעבודה ולא אוהבים דברים לא צפויים במקום העבודה דבר היוצר מתח. אחד מהדברים החשובים והמשמעותיים בעבודתו של המנהל הוא לעשות סדר בארגון. הוא מחלק את התפקידים בצורה ברורה, כך שכל עובד יודע בדיוק, מה הוא צריך לעשות ומה מצפים ממנו. הוא יודע גם מה תפקיד הקולגה שלו ואיך הוא משתלב בחברה, למי הוא יכול לפנות בשאלות שיש לו ומהי ההיררכיה הארגונית. אנשים יעריכו מאוד את אותו מנהל שהצליח להגדיר סדר ברור במערכת.

שיקוף עבודתו של המנהל והצלחותיו:  אצל לא מעט בעלי מקצוע רואים בקלות את תוצאות העבודה שלו, זה פשוט ניכר בשטח. הצלחה של כדורסלן ידועה- הקבוצה ניצחה. הצלחה של מנקה ניכרת בשטח – המשרד נקי ואצל מלצר מוצלח – האוכל יגיע בזמן. מנהל הוא מקצוע שלא תמיד ניכרת העבודה שלו בשטח ולא תמיד רואים את התוצאות הברוכות שלו ותרומתו לארגון. לכן כדי להשיג את הכבוד הראוי לו מהעובדים, הוא חייב לשקף להם ולספר על עבודתו ותרומתו. ניתן ומומלץ לעשות זאת במפגשי צוות, שם ניתן לספר על בעיה שהייתה ,נגיד, בין העובדים או מול ספקים ולפרט איך המנהל פתר את הבעיה והביא לתוצאות חיוביות כתוצאה מכך.

 

לדעת לתת ביקורת: ברור לכל שחלק חשוב בתפקידו של המנהל, הוא להעביר ביקורת על מנת לשפר ולייעל ולא להגיע למצב של הפקרות שבו נפגעים הלקוחות והעסק נכשל. חשוב כמובן לדעת איך להעביר את הביקורת בצורה נכונה.

ראשית, יש להפריד בין העובד עצמו, לבין המעשה שעשה, כשבאים לדוגמא לאיש מכירות שלא הצליח לסגור מכירה או איבד לקוח לא אומרים לו: “אתה לא יוצלח! אין לך יכולת ללמוד דברים בסיסיים” וכו’. הפוך! יש לחזק אותך ולומר: “אתה בנאדם מוכשר ומיומן איך יכול להיות שזה יצא שונה הפעם?” “מה בנאדם מוכשר כמוך צריך לעשות כדי שזה לא יקרה בעתיד?”

שנית, ‘קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים”. מנהל טוב יודע לתת דוגמה אישית והשראה לעובדים שלו. איך הוא יכול לצפות לתת לאחרים ביקורת על דבר שהוא עצמו נכשל פעם אחר פעם? איך הוא מצפה שהעובדים יגיעו בזמן אם הוא מאחר?

בהצלחה!

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין – יו”ר ובעלים

050-6658490

 

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017