אין לך מזל? הצלחת בגדול

דוד גלפרין - יו''ר גיל גרופ

מספרים על איש עסקים מאוד מצליח שהגיע לגיל 75. ביום הולדת שלו, ברכו אותו ידידים וציינו את יכולותיו הרבות ובמקביל הזכירו גם הרבה מזל שהיה לו לאורך השנים. 

כאשר הודה למברכים, התייחס לעניין המזל ואמר:

“כשאתה 50 שנה קם בבוקר מוקדם, עובד כל יום הרבה שעות, הסיכוי שתפגוש את המזל הוא הרבה יותר גדול”

מהי הצלחה? זה בטח לא מזל. אנו מכירים לא מעט סיפורים על אנשים ברי מזל, שקיבלו המון והפסידו הכל, במהירות, הם פשוט לא הצליחו לשמור על המתנה שקיבלו לאורך זמן.

הצלחה זה בסופו של דבר, כמות הניסיונות, שהביאו לתוצאות טובות, הדברים האלה, יביאו גם את המזל.

הצלחה זה לא מה שאנחנו חושבים או רוצים, אלא אוסף של התנהגויות והעשייה היומית שלנו.

אתן פה כמה טיפים על עשייה שמביאה בסופו של דבר להצלחה 

1.קבלת החלטות לפי עובדות – חשוב מאוד, בעולם העסקים לקבל החלטות לפי נתונים מדוייקים ועובדות ולא לפי סיפורים, ניחושים, הערכות,הנחות יסוד, שמועות, דעות אישיות וכו’.

בראיונות עבודה לתפקידים ניהוליים, אני נוהג לשאול, בן כמה אדם שנולד ב 1926 ? 

יש מעומדים, שיענו את התשובה הפשוטה ויש שיעמיקו ויבקשו נתונים נוספים, על מנת לענות. הם ישאלו, האם האדם המדובר הוא זכר או נקבה? האם הוא חי כיום או כבר נפטר? באיזה חודש נולד? כל זאת, על מנת לתת תשובה מדויקת, על בסיס נתונים.

אותם אנשים, יצליחו יותר בעסקים, כי הם יודעים לקבל החלטות ולתת תוצאות לפי נתונים אמיתיים ולא סיפורים בעלמא.

2.להיות הכי מקצועי בתפקיד – חשוב מאוד להתמקצע בתחום שבו אתה עוסק ולעשות את זה הכי טוב שאפשר. אדם שעוסק במסגרת תפקידו בכתיבה והקלדה, מצופה ממנו לדעת להקליד מהר בשיטת “הקלדה עיוורת”.  אדם שלוקח על עצמו דיאטה, כאורח חיים, חשוב מאוד שיבין לא רק את התפריט אלא גם, איך הוא בנוי ומה עומד מאחוריו. אנשים שאומרים בוא נעשה משהו בעסק שהוא בנוני, פחות או יותר ובזמן קצר, זה לא יועיל לטווח ארוך ככה לא מצליחים. כל דבר משמעותי וחשוב, חייב להיות איכותי ומקצועי.

3.לבחור יעד ולהתמיד – מאוד חשוב להצלחה בעסקים. לכל בעל עסק יש הזדמנויות הנקרות בדרכו, אבל לא מקדמות אותו ליעד שבחר. חבל לבזבז על זה אנרגיות, כי בסופו של דבר זה מסיח את הדעת, מהדרך ולא מקדם אותך ליעד. 

אני יכול להגיד על עצמי, שבעבר נתתי לא מעט ייעוץ עסקי לחברות ועסקים,אבל עכשיו שמציעים לי ייעוץ, אפילו לחברה גדולה, שהיא מותג גדול וזה קל ועושה המון רעש, עדיף לי לוותר על התענוג, אם אזניח בשל כך, את החברה בעלת ה -50 עובדים ואשקיע את זמני בייעוץ, במקום לתרום ולקדם את העסק. 

כמו כן, המנהל צריך להתמקד בקידום העסק לפי היעד שבחר ולא ללכת אחורה ולהיות עובד בעצמו או להחליף ספק. עדיף לו להכשיר בעל מקצוע, שיעשה את זה במקומו והוא ימשיך להתמיד בהגעה ליעד.

אם אני בתור זכיין מודעות רחוב, הייתי מחליף בעצמי ספק של הדבקת מודעות ועושה במקומו את העבודה, הייתי נשאר מדביק מודעות ולא מגיע לניהול חברה גדולה ומצליחה.

4.לקחת אחריות על כישלון –  יש נטייה לאנשים, להאשים את הסביבה בכישלון. בין אם זה עובד שלא עשה את עבודתו כנדרש ובין אם זה שותף, ספק או לקוח, שהיה רצוי לא לעבוד איתו מלכתחילה. 

יש בזה 2 גישות, שהמשותף להן, זו ההנחה שהעולם לא מושלם, אבל ההבדל בינהם זו הסיבה, למה זה ככה?

 גישה אחת אומרת שהסביבה אשמה בזה והבעיה נמצאת אצל האחרים. 

הגישה השניה אומרת, שבגלל מה שקרה, צריך לשאול את עצמך, איך הגעת לזה? הרי בסופו של דבר אתה החלטת, לעבוד עם הגורם הזה והיה אפשר לפעול אחרת ולמנוע את הטעות מראש.  

לקיחת אחריות אישית על הכישלון ולמידה ממנו, בסופו של דבר מגדילה את ההצלחה.

5. להציב יעדים גדולים – לחשוב בגדול, לטווח ארוך, על יעדים גדולים. למרות שהסביבה הקרובה, לא רואה את זה קורה בטווח הקצר. כשפתחתי את החברה רציתי להיות הכי גדול בתחום, עם פעילות בחו”ל, עם מאות עובדים ועוד. 

רוב האנשים סביבי לא ראו את זה קורה, זה נראה רחוק מידי, אבל שהיעד הזה ניצב וברור אז יותר קל לקבל החלטות בדרך ולדעת להעריך כל פרויקט, הוצאה, החלטה, האם הם מקדמים אותך ליעד או מעכבים.

כמו שאמר משגיח פעם בישיבה, יש 2 סוגי אנשים האחד שואף ל-100% אבל בסופו של דבר מקבל רק -50% ושמח בחלקו ויש אדם שמראש שואף ל -50% ולא מצפה בכלל להגיע ל 100, אותו אדם עלול להישאר ללא כלום.  

 ולסיום: 

יש פתגם ידוע שאומר “עדיף להפסיד עם חכם וטוב לב, מלהרוויח עם אדם טיפש וממורמר”  

מאוד חשוב, לא להתקרב לטיפוסים שליליים הם ‘גונבי אנרגיה וזמן’

אנשים כאלה, יכולים להרוס לנו את היום ולהוריד לנו את החשק לעשייה פרודוקטיבית, לטווח ארוך.

נכון, אף פעם לא יהיה קל ומושלם, אבל עם אנשים בעלי אנרגיות טובות שרוצים לקדם ולפתור בעיות, קל יותר לעבור את כל המכשולים בדרך הנכונה להצלחה

מאחל לכולם הצלחה רבה 👍

בכל דבר ועניין תמיד לרשותכם 

דוד גלפרין – יו”ר ובעלים

050-6658490

בעל עסק! הרשם לניוזלטר ותתחיל לקבל טיפים שיחסכו לך הרבה כסף!

אפיון, עיצוב ובנייה: ROCKET

© כל הזכויות שמורות לגיל גרופ, 2017